Dva perné dny

Po dvou dnech intenzivní práce jsou všechny schránky mailu na Centrum.cz zase funkční. Zprávy už přicházejí v reálném čase a všechna svá data (maily, SMS, nastavení) už byste měli mít načteny. Pokud zaznamenáte přetrvávající problém s mailem, dejte nám hned vědět, ať můžeme vaši situaci řešit.  Děkujeme za trpělivost a ještě jednou se omlouváme za nepříjemnosti, které výpadek našich služeb způsobil.

Co se vlastně stalo

V sobotu ve 22 hodin jsme zaznamenali poruchu v jednom z našich datových center. Bohužel se nejednalo o standardní problém, kdy vynechá jedna součástka, kterou bleskurychle vyměníme za novou funkční.  Příčina nebyla jasná a pro její zjištění bylo třeba zkontrolovat několik desítek dílčích prvků, které mohly ovlivnit chod sítě. Na analýze a vyřešení problému začal náš tým okamžitě pracovat, ohroženy totiž byly nejen maily. Kromě freemailových schránek provozujeme ještě spoustu dalších služeb (třeba domovskou stránku Centrum.cz nebo zpravodajský portál Aktuálně.cz), které jsme museli také zabezpečit.

V neděli večer už jsme věřili, že se nám podařilo zprovoznit všechny mailové účty, ale náš optimismus se ukázal být předčasný. Dvěma třetinám uživatelů e-mail fungoval, ale ostatní (což je při našem objemu 500 tis. uživatelů) se do schránky stále dostat nemohli. Když se totiž něco - slušně řečeno - pokazí, tak pořádně. Zprovoznit mail na sto procent se nám přes veškerou snahu podařilo až v pondělí odpoledne.

Maily se podařilo zachránit

Občasný výpadek služeb postihne čas od času každého freemailového provozovatele a Centrum mailu se tyto problémy (naštěstí) dlouho vyhýbaly. Poslední jsme zaznamenali před 1,5 rokem, kdy ale šlo o závadu na straně dodavatele internetového připojení. Dlouhodobě je spolehlivost naší síťové infrastruktury prakticky stoprocentní. Navzdory všem procesům, které většinou eliminují chybu v samém zárodku, a dostatečném množství náhradních kapacit, se problém takového rozsahu nedal předvídat. Věříme, že jsme si všechno neštěstí už vybrali a že váš e-mailový účet bude fungovat spolehlivě.

V posledních dvou dnech jsme se soustředili hlavně na řešení problému, a možná i proto jsme s vámi nekomunikovali tak intenzivně, jak byste si přáli. Naší prioritou bylo zachránit všechny maily, což se nám podařilo. Děkujeme za pochopení a věříme, že teď už pro vás budeme mít jen dobré zprávy.





Josef Šplíchal
Produktový manažer

5 komentářů:

  1. Diky za vysvetleni.
    Jsem s Centrumem spokojeny a proto ocenuji vasi praci.To ze neco nejde, OK obcas se stane, ale dulezite je ze o tom vite a pracujete na odstraneni.
    Jeste jednou diky
    Josef

    OdpovědětSmazat
  2. Hezký den přeji, že je míč na straně serveru se dalo vytušit. Ve chvíli, kdy jsem zachytil omluvnou zprávu, řekl jsem, si, že jsou horší věci a jen jsem Vám držel palce. . . a věřil Vám, že to zvládnete.

    luk,www.pomrtvici.cz

    OdpovědětSmazat
  3. Nevím co se stalo ale než jste provedli opravu tak jsem si mohl přeposílat vybrané články do své meilové schránky ale teď to nějak nejde.Prosím o radu kde je chyba.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Přeposílání by výpadkem nemělo být nijak ovlivněno. Kontaktujte prosím naši technickou podporu na http://napoveda.centrum.cz s konkrétním popisem problému (odkud co kam a jak přeposíláte), kolegové vaši schránku ověří.

      Smazat
  4. Oceňuji, že tentokrát se k tomu stavíte čelem a přiznali jste problém. Minule když se Vám něco s mejlem stalo, je to něco přes rok, tak vaše infolinka zapírala, zapírala, zapírala. Nakonec problém přiznala, ale o asi měsíci ztracených mejlů jednoduše prohlásila že nejsou.

    OdpovědětSmazat